Cabang baru buat duit dengan blog. - Ceritaejoy

Header Ads

Booking.com

Cabang baru buat duit dengan blog.

buat duit dengan blog

Cabang baru buat duit dengan blog | Siapa yang tercari-cari cara buat duit dengan blog? Ni, aku nak kongsikan 1 lagi cara yang mudah untuk buat duit dengan blog. Selain review produk, sewaan banner iklan di blog, affiliate, jualan barangan online, dan macam-macam lagi, ini juga adalah salah satu cara. Aku sendiri baru mengetahui akan hal ini dan suka untuk aku kongsikan dengan rakan-rakan yang lain.

Siapa nak tahu cara mudah buat duit dengan blog?

Aku suka benda mudah. Apa sahaja yang mudah aku suka. Siapa yang tak suka kan? Dan cara buat duit dengan blog kali ni pun sangat mudah. Gunakan url blog sahaja. Mudah kan? Tak macam iklan di blog yang memerlukan pembaca untuk klik, cara ini bagi aku sangat mudah. 

Ok. Kita terus sahaja pada Cabang baru buat duit dengan blog ni. Pernah dengar pasal lynk? Secara terus terangnya aku pernah dengar pasal benda ni tapi aku tak tahu yang ada cara mudah untuk buat duit dengan lynk ni. Terima kasih pada seorang rakan blogger yang sudi mengajar cara ni.

Cara nak buat duit dengan Lynk.my.

buat duit dengan blog

Orait. Perkara pertama yang korang kena buat adalah register di Lynk.my/register

buat duit dengan blog

Kemudian pilih Publisher.

buat duit dengan blog

Pada bahagian kiri, pilih Create Lynk.

buat duit dengan blog

Nampak tak bahagian Create Lynk tu? Pastekan URL blog korang dekat situ. Kemudian klik LYNK IT! Nanti akan keluar link baru untuk url blog korang.

Langkah seterusnya adalah, gunakan link tersebut untuk paste pada mana-mana bahagian yang dirasakan sesuai. Pada facebook ke, page ke, twitter ke, mana-mana la.

Dan jika ada rakan-rakan pembaca yang klik link tersebut, korang akan dapat pendapatan daripada situ.

So! Camana? Senang tak? Mudahkan cara ni. Pada aku sangat mudah. Sebab kita tulis blog, biasa kita akan promote dekat facebook kan? Guna URL kan? Konsep buat duit dengan Lynk ni sama je. Cuma kita tukar link tersebut je. Cara masih sama. Pembaca tetap di bawa ke blog kita untuk dapatkan info yang mereka mahukan.

Jadi. Apa tunggu lagi? Register cepat! Dan mula buat duit dengan Lynk hari ini!
loading...

5 ulasan:

  1. Betul tuan..
    AM juga sebenarnya menggunakan lynk juga untuk mana2 url yang AM post di blog. lagi senang nak pendek sahaja url yang diberi. Contoh adalah dibawah ini..Hihihi

    Posting terbaru AM
    5 bahaya MSG kepada badan manusia


    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    BalasPadam
  2. Dah pening dah banyak sangat benda nak kena meneroka hiii.. in pun firsttime dengar

    BalasPadam
  3. kalau buat duit sape yang tak nak kan
    thanks sharing

    BalasPadam
  4. Menarik benda ni. Thanks for sharing ya

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com