Suspek bunuh kanak-kanak 5 tahun adalah saudara terdekat?? - ceritaejoy

Suspek bunuh kanak-kanak 5 tahun adalah saudara terdekat??

8:58 PG

www.ceritaejoy.com

Suspek bunuh kanak-kanak 5 tahun adalah saudara terdekat?? | Viral kisah kehilangan kanak-kanak berumur 5 tahun selepas keluar menunaikan solat Maghrib di kawasan perumahan beliau di Rumah Panjang Jinjang Utara K.Lumpur. Banyak juga perkongsian di laman sosial mengenai kehilangan anak syurga ini. Namun, semalam, kita menerima 1 perkhabaran sedih! Polis menjumpai mayat kanak-kanak yang dipercayai mangsa culik tersebut! Dibunuh oleh saudara terdekat??

Semalam aku ada baca komen-komen rakan-rakan di facebook. Aku tertarik dengan komen seorang rakan ni, yang cakap, anak syurga ini dibunuh oleh saudara terdekat. Aku balik kerja, aku terus cerita dengan wife aku. Aku selalu juga pesan dengan dia, jangan pernah percaya dengan sesiapa pun! Jangan pernah sekali!

Hari ini, aku terbaca banyak perkongsian di blog yang mengatakan hal yang sama! Anak syurga ini dibunuh oleh abang ipar tiri?? Abang ipar tiri?? Apa masalah kau?? Sakit jiwa?? Mental?? Ni confirm! Bila kena tangkap, mesti ada sakit mental! Kau bunuh orang, tahu pulak kau takut berdepan hukuman mati??

Makin tak faham aku dengan manusia sekarang! Apa salah anak syurga tu? Apa masalah kau sebenarnya? Apa yang mendorong kau buat macam tu kat budak sekecil tu? Apa dosa dia? Ni lah punca, kenapa ramai ibu bapa yang menjadi lebih tegas dalam penjagaan anak-anak. Nak bermain kat luar pun tak boleh! Tak kan nak kurung je anak-anak dalam rumah?

Memang jauh beza zaman dulu dengan zaman sekarang ni. Kalau dulu, anak-anak kecil, bermain bukan takat halaman rumah, bukan setakat dalam kampung, tu! Pergi kampung sebelah pun ada. Lagi jauh dari tu pun ada. Sekarang? Nak main dalam halaman rumah pun takut! Sebab manusia macam ni, mereka bukan kira apa! Dalam halaman rumah pun mereka berani!

Apa nak buat? Nak bawak senjata ke hulu ke hilir? Ditangkapnya kita bawak senjata, di kira jenayah! Walhal dekat sekeliling kita ni, penuh dengan manusia berhati binatang! Yang sudah pastinya, bersenjata setiap masa! Takkan nak lindung diri dengan keluarga hanya dengan anggota badan? Nak minta bantuan? Sempat ke? Belum tentu sempat. Yang ada hanyalah apa yang kita ada. Itu je yang boleh lindung. Tapi macam yang aku cakap tadi, kalau di tangkap, di tuduhnya kita macam-macam.

Dunia semakin gila dan kita mesti turut sama gila! Dah tak boleh nak hadap manusia-manusia macam ni. huh! Benda dah berlaku. Semoga Allah tempatkan anak syurga ini di kalangan orang yang terdekat dengan mu. Semoga Allah melindungi kita dan keluarga kita daripada manusia-manusia jahanam seperti ini. Amin ya rabb. Amin. Amin ya rabbal alamin.

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email