Tiada yang percuma sekarang ni. - ceritaejoy

Tiada yang percuma sekarang ni.

11:34 PG


Tiada yang percuma sekarang ni. Dalam zaman serba maju ni, segala macam perkara memerlukan wang. Hinggakan nak buang air pun kena bayar. Ada orang cakap, itu kalau dekat public, tapi kalau dekat rumah pun, kita still kena bayar juga. Kita kena bayar bill air yang sampai setiap hujung bulan. Betul tak? Ini bermakna, tiada yang percuma di dunia ketika ini.

Kalau dulu, dengan nilai RM50, kita mampu memperolehi hampir 1 troli barangan ketika membeli barang keperluan rumah. Tapi kini, dengan muatan yang sama, kita memerlukan jumlah yang lebih daripada biasa! Apakah penyebab kepada masalah ini? Adakah segala macam keperluan di dunia ini semakin berkurang? Adakah tanaman dan sayur-sayuran di dunia kini semakin berkurang?

Tak hairanlah kini, ramai ibu bapa yang merungut. Manakan tidak, hampir tiada yang percuma dalam dunia sekarang. Semuanya berbayar. Benda yang sama dengan nilai yang berbeza! Kalau ada mana-mana orang yang bercakap mengenai benda percuma, pasti ada yang mempertikaikan nya. Atau lebih teruk lagi, diherdik! Kerana kata mereka, tiada yang percuma sekarang ni.

Namun, tahukah anda! Masih ada lagi yang percuma? Tak percaya? Macam yang aku ada sebutkan tadi, bila kita sebut mengenai barang percuma, pasti ada yang mempertikaikannya. Kata mereka, tiada yang percuma. Tapi aku cuba untuk mengubah persepsi masyarakat mengenal hal ini. Baiklah, percaya atau tidak kalau aku katakan, korang boleh makan set makan KFC secara percuma? Mari aku ajarkan.

Pertama sekali, korang kena klik link ini:


Kemudian klik pada bahagian Giveaway : Free Baucar kfc. Selepas itu, masukkan nama dan email. Dan kemudian, ikut arahan yang diberikan. Selepas itu, korang akan dapat baucar kfc dan makan secara percuma!

Banyak kerja kena buat? Abang-abang, kakak-kakak, adik-adik, saudara saudari sekalian. Setiap apa yang ada di dunia ini, perlulah datang dengan usaha. Ramai yang bertanya kan aku *walaupun aku bukan pakar pun* Cara Buat Duit Paling Mudah. Aku Cuma kongsikan cara buat duit online, tapi semuanya perlulah dengan usaha. Bukan duduk diam je. Betul tak?


Tapi kan, tapi, sebelum aku habis ceritaejoy ni, korang percaya tak kalau aku cakap, dengan nilai RM20, korang akan dapat sesuatu yang istimewa? Aku baru je baca dengan Ohbulan. Hahaha. No 6 tu memang win! Nak baca silalah ke < Ohbulan: Dengan hanya RM20, Korang akan dapat…>. 

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email