Sungguh aku sibuk! ~ Ceritaejoy Sungguh aku sibuk! - Ceritaejoy

Sungguh aku sibuk!

6:48 PTG


Minggu ni, sungguh aku sibuk! Ianya semata-mata ingin memenuhi permintaan rakyat malaysia yang inginkan "lebih kuasa". Hmm, Yang sebenarnya, aku memang akan sibuk setiap 2 tahun sekali. Ha! korang nampak tak aku cakap dekat situ, aku akan sibuk setiap 2 tahun sekali. Ini bermakna, sekarang aku sibuk, kemudian aku akan rilek, dan 2 tahun dari sekarang, aku akan sibuk semula! Hahahaha, best tak? 

Yang sebenarnya, tak best pun pada aku. Sebab apa aku cakap macam ni? Ahha, itu biarlah aku sendiri yang tahu ye. Jadinya, aku terpaksa tangguhkan dulu segmen review blog yang aku jalankan tu. 2 minggu ni aku betul-betul sibuk. Tapi aku akan usahakan juga untuk buat review tu ya! InsyaAllah. Jika aku ada kesempatan untuk menulis.


Hmm, ni aku nak cakap sikit. Aku bukanlah nak tujukan ayat-ayat aku ni pada sesiapa ya. Aku bercakap secara umum ye. Orang kita ni, maksudnya orang malaysia la *tak semua, tapi hampir kebanyakan*, mereka nak sesuatu benda yang berkualiti, yang hebat dan bertaraf antarabangsa, tetapi dengan harga yang murah! Ha? Nak benda hebat, tapi harga murah?? Boleh dapat ke?

Yang sebenarnya, boleh! Sebab apa aku cakap macam tu, sebabnya aku dah pernah nampak dan alami benda tu. Owh, nak yang murah ye, boleh! Kita boleh kasi, tapi item-item dalaman juga mestilah murah ya! Sebab apa? Sebab kita nak kurangkan kos! Jadi, kita kena beli benda murah untuk jual dengan harga yang murah.

Macam yang aku cakap tadi, orang kita tak tengok benda-benda tu, yang penting produk tu jenama yang hebat dan lagi bagus jenama antarabangsa. Jadinya mereka pun pakatlah pakai ramai-ramai. Aku tak cakap benda tu bagus, tapi berkemungkinan "kualiti" produk tu tak sebaik produk yang mahal tadi. Kena simpan dalam minda kita semua, kenapa sesuatu produk tu mahal? Ianya semestilah datang bersama kualiti yang terbaik! 

Oklah, aku harap korang fahamlah apa yang aku cuba sampaikan ni ya. Benda simple je. Tapi apa boleh buat, dah memang banyak daripada orang kita macam tu. Makan nak sedap, standard 5 bintang, tapi harga nak harga warung, memang tak dapatlah kan? Hish! Cukuplah aku membebel sorang-sorang dekat blog ceritaejoy ni, aku sebenarnya cuma nak kasitau yang sungguh aku sibuk dalam seminggu dua ni, ya! Kalau korang rindu dengan aku, tataplah blog kecil aku ni. Hahahahaha.

You Might Also Like

3 comments

  1. smoga dlm kesibukan tu, dpt update entri untuk readers. :)

    BalasPadam
  2. Biasalah.. kalau dah murah tu, nak lagi murah.. hihi..

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com