Mengaku tidak bersalah! ~ Ceritaejoy Mengaku tidak bersalah! - Ceritaejoy

Mengaku tidak bersalah!

12:15 PTG


Mengaku tidak bersalah! Saya mengaku tidak bersalah dan minta di bicarakan! Pesalah hanya mengangguk tanda memahami dengan apa yang bicarakan oleh hakim. Persoalannya sekarang, adakah terlalu ramai manusia yang memegang status gila di dalam kelompok manusia kini??

Makin pelik aku dengan sikap manusia sekarang. Bila tertangkap dek kerana kesalahan yang dilakukan, dengan mudah je cakap mereka tidak bersalah. Dah tu, yang ada mangsa tu apa? Takkan suka-suka je mangsa tu nak sakit?


Ada kes tu pulak, siap ada video rakaman, siap ada saksi, pun dibantainya tidak mengaku bersalah. Minta di bicarakan. Nak bicara apa? Apa yang kau nak buktikan? Kau nak kasitau yang kau cuba untuk mempertahankan diri? Daripada siapa? Kalau cuba untuk mempertahankan diri, dah tentu-tentu kau pun kena pukul, tapi dalam kes ni, kau yang memukul. Haish!

Malas la nak usik cerita mereka yang normal tiba-tiba je mengaku gila. Siap ada kes lampau lagi. Dah bunuh orang, tertangkap, masuk mahkamah, terus jadi gila, terus tak paham dengan apa yang hakim cakap, habis tu, yang sebelum ni, kau hidup sorang-sorang ke? Bahasa apa pulak yang kau guna? Takkan tiba-tiba je terus tak paham apa orang cakap?

Manusiakan, kalau dalam situasi genting, apa pun mereka sanggup buat. Janji diri boleh lepas. Ada je idea mereka. Tapi takpelah, semua pun manusia hidup, lambat laun meninggal juga. Lepas tu, cuba la cakap, yang korang tak bersalah. Kalau la boleh lepas kali ni. Kan?

Makin kuat kerisauan aku dalam kehidupan sekarang ni. Yelah, banyak orang gila! Silap-silap mereka ni ada dekat sekeliling kita je. Harini normal, esok dah gila, ada oi orang macam ni. Huhuhu. Menakutkan.

Sentiasalah memerhatikan gerak geri orang disekeliling kita. Bukan nak kata tak percaya dengan orang, cuma berwaspada. Bila dah berlaku sesuatu, nak risau-risau pun dah tak guna, jadinya, biarlah kita sentiasa berada di dalam keadaan waspada.

InsyaAllah.

You Might Also Like

0 comments

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com