Bila seorang Doktor cakap dia tak tahu! ~ Ceritaejoy Bila seorang Doktor cakap dia tak tahu! - Ceritaejoy

Bila seorang Doktor cakap dia tak tahu!

11:17 PG


Sakit gigi menyerang aku lagi! Sungguh, tak boleh nak fokus dengan setiap kerja yang aku buat sekarang. Sakit gigi geraham oi! Tau jelah macamana sakit dia. Puas juga aku cari petua sakit gigi geraham. Tapi itulah, mana nak cari semua benda tu sekarang? Ish!

Mula tadi, rasa macam boleh tahan je sakit dia, tapi jap tadi, macam makin berdenyut pulak. Tak boleh jadi ni, kena g amik ubat juga ni. Aku pun berjalanlah ke klinik berdekatan. Niat dekat hati memang nak ambil ubat tahan sakit jelah, yelah, klinik biasa, bukan boleh buat apa-apa pun. Itulah yang boleh dia bagi.



Bila sampai klinik, pembantu klinik tanya aku, nak jumpa doktor atau ambil ubat je. Aku cakaplah, nak jumpa doktor. Yelah, dah alang-alang sampai klinik, jumpa jelah doktor. Bayar kut! Kan? Bila aku masuk je dalam klinik, doktor tu pandang aku.

Aku cakaplah, doktor, saya sakit gigi. Doktor tu mudah je jawab, kalau sakit gigi, kena pergi klinik gigi la, kami tak tahu nak buat apa. Ala, aku tau dah jawapan tu, saja je ambil masa nak jumpa doktor. Aku cuma cakap, kalau macam tu bagi saya ubat tahan sakit jelah.

Alang dah ada peluang jumpa doktor kan, aku tanyalah sakit bahagian dada aku ni. Aku sekarang ni kerap sakit dekat sebelah kanan dada aku ni. Kadang-kdang tu, sampai naik kebas. Ha! Jadinya aku tanyalah doktor tu:

"Doktor, saya selalu sakit dada sebelah kanan ni, kenapa ya?"

Korang tau apa yang doktor tu cakap? Dia cakap:

"Saya tak tahu"
Hey! Ko doktor ke apa? Takkan itu je jawapan yang ko boleh bagi aku? Besar biji mata aku pandang dia. Ha? Tak tahu?

Bila dia perasan aku tenung muka dia dengan tempoh masa yang lama, baru dia jawab. Saya tak tahu kalau kamu cuma cakap sakit sebelah kanan. Kamu kena cerita bila sakit, macamana sakit, dah berapa lama sakit.

Owh la doktor, aku taulah nak cerita tu semua. Tapi kamu sebagai doktor, tak bolehlah main cakap tak tahu! Dan kemudiannya senyap untuk tempoh masa yang lama. Kan? Aku ni sebagai penyakit, pun boleh jadi sangsi dengan doktor macam ni.

Betul ke dia ni doktor? Takkan main cakap tak tahu je. Apa salahnya kalau beri jawapan yang membawa kepada banyak cerita daripada pesakit. Kan?

Hish. Gigi dahla sakit, jumpa pulak dengan doktor macam ni. Bertambahlah sakit. Apa la nasib.

You Might Also Like

1 comments

  1. haha...sabar jelah terjumpa dengan doktor yg macam tu.. :)

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Travel Bloggers

Blogger Malaysia

Bloglist ceritaejoy