5 Tips Tingkatkan Tahap Keyakinan di Tempat Kerja - ceritaejoy

5 Tips Tingkatkan Tahap Keyakinan di Tempat Kerja

11:52 PG


5 Tips Tingkatkan Tahap Keyakinan di Tempat Kerja. Jika di tanya, dimanakah ruang atau tempat, dimana kebanyakkan tahap keyakinan yang rendah, sudah pasti, kebanyakan jawapan adalah tempat kerja. Tetapi anda sangat bertuah, kerana di blog ceritaejoy hari ini, dalam siri motivasi, kami ingin kongsikan cara tingkatkan keyakinan diri di tempat kerja anda.


Tips Jadi hebat di dalam kerjaya.



#1 Etika kerja yang kuat.

Tingkatkan tahap keyakinan di tempat kerja dengan melakukan kerja dengan baik, mengikut masa rehat yang telah ditetapkan, menyiapkan kerja mengikut masa dan masuk/pulang kerja mengikut masa.

#2 Pakaian.

Pakaian yang baik akan memberi impak yang besar kepada keyakinan diri dan keseluruhan kerja anda. Jadi, sentiasalah berpakaian kemas ke tempat kerja.

#3 Pengetahuan yang luas di dalam bidang kerjaya anda.

Cara yang paling berkesan dalam meningkatkan tahap keyakinan anda di tempat kerja adalah mengetahui dengan semua yang berkaitan dengan profil kerja anda. 

#4 Suarakan pendapat anda.

Jika anda merasakan majikan anda membuat keputusan yang salah, suarakan! Dengan cara yang betul. Syarikat pasti menghargai anda di dalam menghasilkan keputusan yang baik dalam memberi keuntungan kepada syarikat.

#5 Sentiasa “update” diri.

Sentiasa tambah pengetahuan baru di dalam diri anda. Pengalaman dan pengetahuan adalah segala-galanya. Dengan cara itu, tahap keyakinan anda akan berada di tahap yang tertinggi.

Inilah 5 tips bagaimana anda mampu untuk tingkatkan keyakinan di tempat kerja. Dengan keyakinan yang tinggi, kerjaya anda juga akan lebih bersinar dan bermakna. Tips yang diberikan sebenarnya tersangatlah mudah tetapi kita sering terlepas pandang. Semoga perkongsian ini memberi manfaat. Terima kasih sudi membaca dan singgah ke blog ceritaejoy.

You Might Also Like

4 comments

  1. tapi kalau ade orang dengki tu buat lemah semangat

    BalasPadam
    Balasan
    1. aaa part dengki tu, semua tempat ada kan? Kita berpegang pada rezeki Allah je, insyaAllah dipermudahkan. hehehehe

      Padam
  2. Nak tambah lagi satu.. kena rajin..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha, betul tu. Kena rajin. Terlupa saya. Hehehehe

      Padam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email