10 tanda rumah tangga anda telah terkena sihir. - ceritaejoy

10 tanda rumah tangga anda telah terkena sihir.

4:13 PTG


10 tanda rumah tangga anda telah terkena sihir. Manusia. Penuh dengan sifat iri hati dan tidak senang melihat kebahagian orang lain. Mereka lebih suka mendengar hasutan syaitan lebih daripada ketakutan mendengar hukuman Allah. Kepuasan diri melebihi segala-galanya. Inilah manusia yang bersih luarannya, tetapi di dalam dirinya penuh kehitaman. Sihir. Ia adalah jalan penyelesaian terbaik buat mereka. Setelah pelbagai usaha yang telah mereka lakukan tidak berhasil, inilah jalan terakhir mereka.

Sejarah sihir menurut islam:

 “Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), Padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan lah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babil yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorang pun sebelum mengatakan: 

“Sesungguhnya Kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir”. Maka mereka mempelajari dari kedua Malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorang pun, kecuali dengan izin Allah. dan mereka mempelajari sesuatu yang tidak memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, Sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa Barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, Tiadalah baginya Keuntungan di akhirat, dan Amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui.” 

(QS. Al Baqarah: 102)

10 tanda rumah tangga anda telah terkena sihir.

Masalah rumah tangga adalah perkara biasa di dalam perkongsian hidup. Tetapi terdapat beberapa masalah yang berlaku adalah berpunca daripada perbuatan sihir. Kepada pasangan rumah tangga, jika salah satu daripada 10 perkara ini terjadi kepada hubungan anda, anda mungkin telah terkena sihir.

1. Tidak berkeinginan di dalam hubungan kelamin. 

Samada isteri ataupun suami. Nafsu seperti disekat. Dan jika berlaku hubungan sekalipun, nikmatnya tersangatlah kurang.

2. Rasa tidak selesa berada di rumah.

Suami atau isteri berasa tidak selesa ketika di rumah tetapi sebaliknya, berasa sangat selesa apabila berada di luar rumah.

3. Tidak selesa dengan pasangan.

Isteri atau suami berasa tidak selesa apabila pasangannya pulang ke rumah.

4. Tidak berminat melihat wajah pasangan.

Suami atau isteri benci melihat wajah pasangan kerana kelihatan hodoh.

5. Mudah bertengkar.

Mudah sangat bertengkar walaupun dalam hal yang kecil.

6. Mudah meminta cerai.

Suami atau isteri dengan mudahnya meminta cerai ketika bertengkar.

7. Mimpi buruk.

Kerap mengalami mimpi buruk samada bagi suami atau isteri.

8. Melihat lintasan atau bayangan orang di rumah.

Kerap kali melihat lintasan atau kelibat di dalam rumah atau sekitar rumah.

9. Mengalami kesakitan yang tidak tahu puncanya.

Mengalami kesakitan secara tiba-tiba dan tidak diketahui puncanya seperti sakit kepala, sakit di perut, sakit kaki tangan dan sebagainya.

10. Peningkatan nafsu syahwat.

Menjadikan dirinya kerap/ketagihan melakukan seks dan mengakibatkan jiwa dan batin lemah yang mengakibatkan mudah kerasukan.

Jika anda/pasangan mengalami tanda seperti di atas, anda dan pasangan anda berkemungkinan telah terkena sihir rumah tangga. Seeloknya, berjumpalah dengan ustaz ataupun berubatlah dengan perubatan islam. InsyaAllah, kepada Allahlah kita memohon pertolongan. Semoga kita semua dijauhkan dari segala perkara yang kita tidak ingini. 

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email