Rakyat semakin tertekan! - ceritaejoy

Rakyat semakin tertekan!

11:33 PG

Rakyat semakin tertekan!|Ya. Kami semakin tertekan. Entah apa yang sudah terjadi. Segalanya semacam semakin tidak masuk akal. Terlalu banyak yang menjadi pertikaian. Benarlah orang cakap, ada duit ada pangkat semuanya boleh jadi betul.

Bila cakap banyak, kita boleh di tangkap dan di dakwa. Jadi apa yang kami mampu lakukan? Hanya berdiam diri tanpa membuat apa-apa? Tetapi yang akan menerima kesannya siapa? Kamilah. Rakyat bawahan! Siapa yang cakap rakyat hidup mewah? Hakikatnya rakyat semakin tertekan!

Rakyat sampai sangup mencuri semata-mata mahu mengisi perut yang kosong. Apabila di tangkap, di penjarakan dan di suruh pula bayar denda. Kenapa tidak mereka ini di bantu? Duit tabungan kan banyak? Entah pada siapa mahu disampaikan kata-kata ini. Yang pasti rakyat semakin tertekan.

You Might Also Like

3 comments

  1. kita ni gomen sebahagiannya diamkan diri sahaja, tak mo jadi penganggur dlm masa terdekat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yelah, kalau cakap banyak nanti, di kenakan tatatertib pula kan? Hmm

      Padam
  2. jangan kata pekerja gomen, pekerja swasta pun takleh nak masuk campur

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email