Penat menulis! - ceritaejoy

Penat menulis!

10:47 PG



Menulis di blog. Dulu selalu baca penulisan orang. Sampailah terasa nak ada blog sendiri. Bila dah ada blog, kenalah belajar menulis. Bila dah menulis, barulah tahu macamana penatnya menulis *walaupun tak guna pen pun*. Huhuhu. Penatnya menulis! Walaupun tak guna pen, menaip je. Tapi still rasa penat. Kenapa? Mungkin sebab nak cari idea nak menulis *walaupun penulisan tak berkualiti* macam top blogger malaysia. Hmm. Kita jenis susah bercerita, jadinya, bila nak bercerita, ada sikit susah la. Bukan senang rupanya menulis ni.

Dulu, dulu la. Selalu fikir, ala, orang menulis. Cerita jelah apa yang nak di cerita. Anggap macam berbual dengan kawan-kawan waktu rehat makan tengahari. Ha. Kan banyak benda yang nak di bualkan? Tapi hambik ko. Bila di suruh menulis, takda idea. Terpaksa cari dari sumber-sumber terdekat. Kalau dapat alhamdulilah, kalau takda? Alamatnya tak berupdatelah blog. Sunyi sepi tiada penghuni. Kalaulah blog ni ada bunyi angin *menandakan blog tak update* mesti ramai yang berusaha update blog. *hmm, bunyi angin? Macam bagus kan? hehehe*.

Industri blog *industri?* menunjukkan perkembangan yang sangat bagus lewat kini *ada macam ayat berita tak?*. Sebabnya cara membuat blog sama mudahnya dengan cara membuat cucur nak makan waktu petang. Letak tepung dalam bekas, letak air, gaulkan, panaskan minyak, goreng, makan. Ha, senang tak? Tapi kalau top blogger malaysia, lain pulak. Dia letak cheese. Jadi cucur tu jadi lebih sedap. Itu yang ramai orang singgah kat blog diarang tu. Ha, faham tak apa yang aku nak sampaikan ni?

Ok. Tadi cakap penat menulis, tapi macam panjang pula aku bercerita ni. Sebenarnya tengah dok cari idea nak menulis jugak ni. Idea tu ada je, masih segar di dalam minda aku ni.Tapi disebabkan blog ceritaejoy ni, kena reject lagi dengan google adsense buat kali ke 10, terus terbantut idea nak menulis. Hoi, nape tak lulus lagi ni? Payah nau! Hahahaha.

Ok, aku dah mula bercerita dalam bahasa pasar. Atau bahasa bualan. Sebabnya, rasa aku, bahasa macamni mudah untuk aku bercerita dan insyaAllah mudah untuk rakan blogger faham. Yer ke idok? Hahahaha. harapnya begitulah ye. Penat menulis bahasa kamus sebenarnya. Tapi ada juga entry yang perlu menggunakan bahasa kamus. Boleh je kalau nak tulis guna bahasa pasar, tapi nanti kang, macam tak serius pula nak menyampaikan. Oraite! Cukup cukup sudah Idea nak menulis dah sampai. Kita ngeteh dulu, baru sambung menulis. Terima kasih sebab sudi baca bebelan aku ni. Hehehehe.

You Might Also Like

2 comments

  1. tu la..ade idea baru tulis..kene tengok sekeliling baru dapat idea..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup, idea ini kadang-kadang datang tak kena tempat. Tiba-tiba je datang. Hehehe

      Padam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email