Musim demam melanda! - ceritaejoy

Musim demam melanda!

10:24 PG

Musim demam melanda!|Mulanya anak-anak yang demam, mungkin kerana antibody mereka masih belum kuat. Jadinya, ayahnya terpaksa beri dua badan ni. Satu untuk fokus kepada kerjaya dan keduanya kepada anak-anak. Alhamdulilah anak bongsu dah baik dari demam. Kemudian anak kedua sulung pula demam. Ish!

Demamnya bukan biasa-biasa. Sampai tak boleh jalan! Serius. Wife call cakap, anak yang sulung demam. Aku ok lagi, sebabnya takut cuaca panas beri efek pada tubuh badan anak kecil. Tapi bila wife cakap, anak aku takleh jalan, aku dah mula risau. Dah kenapa kan? Fikiran aku, mesti beri efek pada sendi ni. Bila dah dua-dua anak demam, aku dah mula fikir, musim demam melanda lagi.

Macamana aku tak cakap musim, yelah, ada satu-satu masa tu, budak-budak je ramai dekat klinik. Dan kesemuanya demam. Kan ke bermusim tu? Kan? Semalam, lepas buat pemeriksaan doktor, terus je aku bagi anak aku makan ubat. Mulanya ok la, dalam hati dah bersyukur yang panas badan anak aku dah kurung, jadinya berilah dia tidur.

Tapi pagi tadi, bila aku bangun untuk tukar pampers anak aku, aku rasa badan dia panas balik. Arghh sudah. Demam balik ke? Aku kejut la wife aku, terus dia bangun dan ambil kain basah kemudiannya lap satu badan anak aku. Yelah, kita takut jadi benda yang lebih teruk dari tu kalau tak kawal suhu badan anak kita ni. Kan? Aku paling risau kalau musim demam melanda ni, sebabnya, cuaca ketika itu adalah sangat panas dan boleh dikatakan klinik juga bukanlah suatu tempat yang selamat kerana dipenuhi dengan anak-anak kecil yang sakit.

Sekarang, wife aku masih pantau anak sulung kami ni. Takut-takut suhu badan dia meningkat. Dan aku juga lupa nak kasitau dekat wife aku yang aku pun rasa macam nak demam. Sebab dah mula selsema ni. Pening tu takda, tapi tak mula panas dekat hidung. Arghh, takkan aku pun berjangkit juga? Ini yang aku kata musim demam melanda ni.

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email