Bukan mudah menjadi seorang blogger yang terkenal. - ceritaejoy

Bukan mudah menjadi seorang blogger yang terkenal.

1:52 PTG

top blogger malaysia

Bukan mudah menjadi seorang blogger yang terkenal|Menjadi seorang blogger terkenal atau top blogger malaysia menjadi impian pada setiap blogger. Siapa yang tak mahu terkenal dan dikenali kan? *ada beza tak ayat aku ni?*. Mungkin ada yang memilih untuk menjadi silent blogger yang hanya mahu karya mereka sahaja dikenali ramai. Itu adalah pendirian masing-masing.

Jalan menuju kejayaan tidaklah semudah yang disangka. Bukan buat blog harini, 2-3 hari lepas tu dah dikenali orang. Melainkan anda buat entry yang hot. Yang mana boleh sensasikan segalanya. Banyak kelebihannya bila blog kita sudah mula dikenali orang. Dari situ jugalah pendapatan terhasil daripada blog. tetapi Bukan mudah menjadi seorang blogger yang terkenal.

Ada aku cuba dapatkan tips dari blogger terkenal HH, katanya, untuk menjadikan satu-satu blog itu terkenal, perlulah hasilkan entry yang berkualiti dan menjadi carian orang ramai. Bunyinya macam senangkan? Tapi ianyanya tidak semudah itu. Blog anda mestilah semacam guru, yang mengajar anak-anak murid.

Bagaimana pula dengan blog yang berkongsikan perihal peribadi? Bagaimana pula mahu menarik perhatian orang? Kalau ada rupa, mudahlah, bagaimana pula kalau biasa-biasa? Aku suka rujuk blog Ben ashaari. Blog ni hanya menceritakan hal dirinya dan keluarga. Tetapi mampu menarik ribuan orang membacanya. Apakah rahsianya? 

Bukan mudah menjadi seorang blogger yang terkenal.

Disinilah kelebihan seseorang blogger itu dalam menghasilkan cerita. Gaya lengok bahasanya juga mampu menarik pembaca datang hampir setiap masa. Selain daripada teknik-teknik SEO pada blog, gaya penceritaan adalah suatu perkara yang amat-amat penting. Banyak perkara yang perlu dilakukan dalam usaha menjadi seorang blogger yang terkenal. Bagaimanapun, ini adalah pendapat aku semata-mata, bagaimana pula pendapat korang? Bukan mudah menjadi seorang blogger yang terkenal.

You Might Also Like

2 comments

  1. memang takmudah kan. tapi kena rajin. hahaha :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hey..hey..budakvanilla. Hehehe. Lama tak singgah blog ceritaejoy ya! Hehehe, thanks singgah.

      Yup, kena rajin cari ilmu dan ilmu. Hehehe

      Padam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email