Bantulah semampu ada. - ceritaejoy

Bantulah semampu ada.

12:30 PTG

Bantulah semampu ada. Dalam kesenangan kita sekarang, ada yang menanggung susah. Bukan di minta wang ringgit yang banyak, cukuplah sekadar apa yang ada. Jika semua memberi sedikit, pasti hasilnya sebesar gunung. Rezeki yang Allah beri, bukan untuk dinikmati sendirian, ianya perlu di kongsi. Tak banyak, sikit. Hari ini kita senang, orang susah. Esok lusa, nasib kita tak tahu lagi.

Terbaru, ada sebuah keluarga, yang kabarnya baru sahaja di arahkan keluar rumah. Mungkin kerana tidak mampu membayar sewa. Kini menumpang di stor buat sementara waktu. Anak-anak tiada baju,makanan dan kelengkapan. Kini berada di pangsapuri nuri, seksyen 4, bandar bukit mahkota. blok c dekat dengan taman. *alamat melalui perkongsian di bawah*.




Dapatlah kiranya kita berkongsi barang seringit dua *atau lebih*, lebih ramai, lebih banyak yang mampu kita kongsikan. Ataupun, bolehlah kiranya ceritakan perihal keluarga ini di blog anda. Kita bantu orang, Allah bantu kita. InsyaAllah.

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email