Tips hilangkan cat pada lantai - Ceritaejoy

Header Ads

Tips hilangkan cat pada lantai

Tips hilangkan cat pada lantai|Siapa ada tips hilangkan cat pada lantai? Hahaha. Aku sebenarnya mencari-cari apakah cara yang paling efektif untuk hilangkan cat pada lantai. Sebenarnya aku dah lapik surat kabar sebelum mula mengecat dinding rumah, tapi disebabkan last-last mengecat tu aku dah penat, aku pun cat la ala kadar, itu yang cat bersepah atas lantai tu. Hahaha.

Aku ada bertanya pada pakcik google, dan pakcik google pun ada suggestkan beberapa blog yang berkongsi perihal tips untuk hilangkan cat pada lantai ni. Aku cuba kongsikan di blog ceritaejoy ni, mana tahu ada blogger malaysia yang turut sama mencari tips untuk hilangkan cat ni. Yelah, rumah dah cantik dengan warna baru, lantai pulak teruk jadinya, tak best la kan.

Baik! Tips untuk hilangkan cat pada lantai.

1) Ambil minyak tanah @ minyak diesel @ minyak masak dan kemudian sapu pada cat tersebut. Biarkan seketika supaya cat tu kembang, selepas itu gosok hingga hilang.

2) Ambil segengam pasir, kemudian campurkan dengan air dan gosokkan pada cat tadi sehingga hilang.

3) Ambil scraper paint dan kikis cat itu dengan berhati-hati. Selepas itu gosokkan dengan minyak *sama macam no 1 tadi*

Ha, itulah di antara tips hilangkan cat pada lantai yang boleh aku kongsikan. Aku pun nak mencuba hujung minggu ni. Diharap berjayalah hendaknya. Mesti kena hilangkan jugak, kalau tak, malulah nanti orang datang beraya tentang cat penuh atas lantai. Tak gitu? Hehehehe.

4 ulasan:

  1. SINGGAH : http://jmbelog.blogspot.com/2015/07/nak-url-blog-sahabat.html

    BalasPadam
  2. Singgah pagi...Tahun nie nasib baik x cat rumah...sbb tahun lepas baru pas cat...

    BalasPadam
  3. Nice sharing ! sekrang ni semua tgah busy nk mngecat rumah. al maklumlah raya dah nak dekt :)

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com