Teknik SEO pada blog gaya penulisan berulang. - ceritaejoy

Teknik SEO pada blog gaya penulisan berulang.

2:36 PTG

Teknik SEO pada blog : Penulisan berulang|Ok, harini aku nak kongsikan apa yang aku ada baca di blog otai-otai malaysia *Blogger malaysia yang punya nama besar dan pendapatan yang besar juga* perihal teknik SEO pada blog. Sebenarnya banyak teknik SEO pada blog ni, dan salah satunya adalah teknik penulisan berulang.

Ramai sebenarnya dah gunakan teknik ni. Antara fungsinya adalah, memudahkan enjin carian mengenal pasti blog kita. Dalam kata mudahnya, meletakkan blog kita pada halaman utama carian. Apabila seseorang mencari maklumat di dalam internet dengan kata carian tertentu, sebagai contoh teknik SEO pada blog gaya penulisan berulang, blog anda akan berada di halaman utama kerana enjin carian mengenal pasti blog anda dengan mudah. Ini disebabkan oleh, kata kunci atau keyword yang anda gunakan pada entry menepati syarat enjin carian. 

Gaya penulisan berulang adalah salah satu cara yang mana, anda mengulang kata kunci pada setiap perengan. Sebagai contoh, aku mengulangi ayat ini: Teknik SEO pada blog gaya penulisan berulang pada setiap perengan. Mengikut penulisan otai-otai blogger, dengan cara ini, enjin carian dengan mudahnya mengenal pasti apakah kata kunci atau keyword yang ingin kita sampaikan. Selain daripada jumlah patah perkataan yang sesuai di dalam gaya penulisan SEO, teknik penulisan berulang juga adalah sangat membantu. 

Ada juga blogger yang mengulangi keyword mereka pada setiap akhir perengan. Tanpa mengaitkan dengan tulisan atau cerita mereka pada setiap perengan. Ianya seperti, anda perlu membaca tajuk utama pada setiap akhir perengan. Tidakkah ianya semacam menggangu pembacaan pengunjung yang mungkin akan merasa bosan apabila terlalu kerap membaca "tajuk utama" pada setiap akhir perengan? Contohnya seperti ini Teknik SEO pada blog gaya penulisan berulang.

Selain daripada gaya penulisan berulang, teknik "bold" atau tebalkan tulisan juga adalah salah satu teknik SEO pada blog. Seperti yang aku lakukan pada setiap ayat yang berkaitan dengan tajuk utama. Cara ini adalah untuk memudahkan enjin carian atau pembaca mengenal pasti apakah yang ingin di sampaikan oleh penulis blog.

Sebenarnya, tidaklah terlalu sukar teknik SEO pada blog ni kan? Jika anda faham, segalanya jadi mudah. Ini sebenarnya mungkin teknik paling mudah, banyak lagi teknik-teknik SEO pada blog yang boleh anda pelajari selain daripada teknik SEO pada blog gaya penulisan berulang ini. Aku cadangkan blog Hasrul Hassan jika ada yang ingin mendalami lagi ilmu-ilmu berkaitan SEO pada blog ni.

Semoga perkongsian yang sedikit ini dapatlah membantu serba sedikit di dalam penulisan berbentuk SEO ni. InsyaAllah.

You Might Also Like

10 comments

  1. thanks for sharing.. Sedang cuba mempraktikkan teknik nie..

    BalasPadam
  2. saya dah cuba.alhamdulillah...memang menjadi teknik berulang tu.Dapat satu dua kali dalam satu entry pun dah boleh membantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menjadikan teknik penulisan berulang ni. Hehehhe

      Padam
  3. Terima kasih kerana merujuk blog saya dalam artikel ni .. alhamdulillah, semoga lebih banyak ilmu SEO dapat disebarkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah! Pakar SEO malaysia hasrul hassan sudi singgah dan komen di blog ceritaejoy yang kerdil ini. Terima kasih bang sudi singgah. Hehehehe

      Padam
  4. Terima kasih atas entri ini .. semoga lebih ramai rakan blogger belajar mengenai teknik seo

    BalasPadam
  5. terima kasih atas perkongsian. Sedang mencuba juga teknik ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama. Mudah je teknik ni. Kalau nak teknik yang lebih hebat, boleh terbang ke blog hasrul hassan. Saya sendiri pun banyak belajar dari blog pakar SEO ni. Hehehe.

      Padam
  6. wah satu perkongsian yang sangat menarik.. Terima kasih banyak banyak

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email