Sukarnya memuaskan hati seorang manusia. - ceritaejoy

Sukarnya memuaskan hati seorang manusia.

10:01 PG

Sukarnya memuaskan hati seorang manusia|Yup. Sangat sukar memuaskan hati seorang manusia. Tersangat sukar. Ada sahaja yang tidak kena di mata mereka. Entah apa lagi mahu dilakukan? Pelik! Orang selalu cakap, rambut sama hitam, hati lain-lain *tapi sekarang macam-macam warna rambut ada* Mungkin ada benarnya. 

Aku pelik dengan sikap manusia yang semacam ini. Jenis manusia yang penuh dengan hasad dengki dan sentiasa tidak puas hati dengan apa sahaja. Jenis manusia yang sakit hati kalau kita dapat rezeki lebih. Dah kenapa kan? Rezeki masing-masing. Bersyukurlah. Dah belum ada rezeki korang, tak usahlah sakit hati dengan orang lain. Kan? Betul tak?

Satu lagi jenis manusia ni, jenis tak suka tengok kita senang. Pada mata mereka, kita mesti hidup susah. Aiks. Macam ni pun ada? Kalau kerja kita senang je, ada sahaja yang akan buat ianya jadi susah. Yang buatkan aku jadi lagi pelik adalah, kerja mereka juga senang! Dah tu kenapa nak sakit hari dengan orang lain?

Ini yang dinamakan rezeki masing-masing. Jaga periuk nasi sendiri sudah. Tak usah nak ganggu periuk nasi orang lain. Kenapa orang lain boleh terima, tetapi diri anda seorang tak boleh. Ini aku pelik. Sungguh aku pelik.

Malas nak cerita banyak-banyak. Menambahkan dosa aku je. Aku cuma doakan rezeki anda sentiasa bertambah dan melimpah ruah. Semoga dengan itu, anda boleh membantu orang lain yang lebih memerlukan. InsyaAllah. Amin.

You Might Also Like

1 comments

  1. Doakan kan saja untuk orang lain. InsyaAllah Allah akan jaga hati kita pulak lepas ni :)

    Jemput join giveaway http://www.fadzirazak.com/2015/07/giveaway-blog-fadzi-razak-launch-2015.html. 12 pemenang dicari!

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email