Subsidi ingin dihapuskan, rakyat di minta berkorban! - ceritaejoy

Subsidi ingin dihapuskan, rakyat di minta berkorban!

9:25 PG

Subsidi ingin dihapuskan, rakyat di minta berkorban!|Panas isu dekat malaysia sekarang ni, semua subsidi ingin dihapuskan demi untuk melangsaikan hutang negara. Dan sudah pasti apabila ianya dilakukan, kehidupan rakyat bawahan sudah pasti terkesan!

Entah apa yang sedang berlaku sekarang ni. Taraf hidup masyarakat bawahan masih kekal sama, tetapi segala macam perkara semakin meningkat! Apa yang sebenarnya berlaku? Yang semakin menjadi persoalan, kenapa dan mengapa rakyat yang perlu menanggung? Kenapa tidak mereka yang berada di atas? Mereka yang perlu berkorban, bukannya kami,

Subsidi yang diberi, bukan baru, tetapi sudah lama. Kenapa perlu di ambil semula? Ia sememangnya banyak membantu kami. Jika benar ianya mesti dilakukan juga, sila naikkan taraf hidup kami terlebih dahulu. Biarlah ia setara dengan peningkatan harga segala macam perkara. Ramai yang sebenarnya hidup susah di negara kita ini. Ramai. Tetapi kenapa tak ramai yang tahu? Atau ia sengaja di sembunyikan?

Cukuplah dengan apa yang kami dah lalui sekarang. Tak usahlah di tambah lagi dengan pelbagai perkara yang sudah pasti akan menambah kepayahan hidup kami dan yang paling membimbangkan, menyusahkan keturunan kami. Kamu sudah pasti hidup senang dengan segala macam yang kamu ada sekarang. Dan kami akan terus-terusan memberi kamu segala macam kesenangan. Cukuplah dengan apa yang ada.

You Might Also Like

1 comments

  1. Betol tuh.. Mereka terus senang di atas.. Rakyat terus terhimpit dan terbeban.. Nie lagi nak suruh rakyat berkorban.. Pemimpin kejam..

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email