• Breaking News

    13 Julai 2015

    Pengalaman menaiki pesawat thai airways

    Pengalaman menaiki pesawat thai airways|Ok. harini aku nak bercerita tentang pengalaman aku menaiki pesawat thai airways. Sangat selesa! Ya. Sangat selesa. Selesa dari segi apa? Dari segi ruang tempat duduk dan cara pesawat berlepas. Erks!

    Baiklah, macamni, sewaktu aku ke bangkok hujung bulan june. Ada aku ceritakan di sini : Ramadan di ayutthaya thailand. Aku menaiki pesawat mas. Ok, aku bercerita pasal pesawat mas dulu ya. Pesawat mas sewaktu ingin berlepas. Dia akan stop dulu. Bila pilot beritahu pesawat akan berlepas je, rasa macam tekan nos. Tersentak ke belakang aku dibuatnya. Hahahaha. Dekat situ timbul sedikit rasa takut dalam diri aku. Wahahahaha.

    Berbeza dengan pesawat thai airways, pesawat sentiasa bergerak, dan sewaktu pilot beritahu pesawat ingin berlepas, pesawat masih lagi dalam keadaan bergerak dan tahu-tahu je dah terbang. Ha. Dekat sini, tubuh badan aku dan terbiasa dalam keadaan pesawat yang sedang bergerak dan bila pesawat berlepas, tak terasa sangatlah.

    Sama juga sewaktu pesawat ingin mendarat. Untuk pesawat mas, sewaktu aku tiba di bangkok. Cara pesaway ini mendarat juga mengusarkan aku. Sewaktu tayar mencecah landasan, terasa macam tekan brek emergency. Waktu ni dalam kepala aku fikir banyak filem-filem yang pernah aku tonton. *ini perkara biasa kan?*.

    Berbeza dengan pesawat thai airways, sewaktu mendarat, terasa smooth je. Sungguh aku tak bohong. Rakan-rakan yang ada ketika itu juga menagatakan perkara yang sama. Jadinya, dalam fikiran aku, pesawat ini sesuai untuk mereka yang travelk bersama anak kecil.

    Apa pun, setiap perkara itu ada baik buruknya kan? Untuk pesawat mas, ia lebih selesa dari segi pergaulan. Maksud aku, pramugari/pramugara berbahasa melayu. Yelah, bukan semua dari kita fasih berbahasa inggeris kan? Dan juga dari segi makanan. Hahahha. Tekak orang melayu ni, paham-paham jelah. Dan yang paling penting ongkosnya juga berbeza ya. Hehehe.

    Untuk pesawat thai airways, sudah tentu mereka menggunakan bahasa ibunda mereka. Bahasa thai dan juga bahasa inggeris. Yang kadang-kadang aku sendiri tak paham. Wahahahaha. Jadinya, itulah serba sedikit pengalaman aku menaiki pesawat thai airways.

    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    Popular Post

    Blogger Malaysia