Kisah viral 4 beranak naik motor untuk pulang beraya - ceritaejoy

Kisah viral 4 beranak naik motor untuk pulang beraya

3:14 PTG

Empat Beranak Naik Motor Dari Sepang Ke Penang Jadi Viral

Kisah viral 4 beranak naik motor untuk pulang beraya|Betul-betul. Ya. Betul-betul terkesan dekat hati ni, bila tengok gambar mereka. Kesian sebenarnya tengok anak-anak kecil tu. Terasa untungnya diri aku ni. Yelah, naik kereta, ada aircond, sejuk. Anak-anak aku selesa tidur, dari selatan ke utara. Cuba tengok gambar dekat atas, Perhatikan anak kecil yang sedang tidur tu. Agak-agak selesa tak?

Katanya keluarga ini dalam perjalanan dari sepang ke penang. 1 jarak yang bukannya dekat. Dengan keadaan cuaca yang panas dan hujan. Inilah pengorbanan seorang ayah yang ingin mengembirakan hati anak-anak mereka. Dalam pada kita berseronok dengan segala yang baru pada waktu perayaan, ada lagi insan yang hanya menggunakan apa sahaja yang mereka ada. Memang benar, mungkin ada yang lebih susah dari kisah viral 4 beranak yang naik motor untuk pulang beraya ni, tetapi kisah mereka ini juga bukanlah dalam kategori mereka yang senang atau kaya raya.

Kisah terbaru yang aku baca, melalui perkongsian *Abdulah firdaus* di laman facebook berceritakan lagi hal keluarga ini.

Empat Beranak Naik Motor Dari Sepang Ke Penang Jadi Viral

Ok. Sekarang aku nak tanya, apa perasaan korang bila baca atau tengok gambar keluarga ni? Sedih? Sebak? Atau langsung tiada perasaan? Jika aku, aku mungkin tidak berperasaan jika hanya melihat seorang lelaki yang menunggang penuh dengan barangan. Tetapi aku pasti tersentuh bila melihat ada anak kecil yang bersama mereka! Ya! Anak kecil!


Ini disebabkan aku juga mempunyai anak kecil. Mana-mana pun akan berusaha untuk memberikan sepenuh kebahagian kepada anak mereka. Tetapi lain pula halnya dengan kisah ini : Bayi di kerat 6 oleh ibu sendiri. Kenapa? Kenapa? Kenapa? Allahuakbar!

Kisah viral 4 beranak naik motor untuk pulang beraya

Perkongsian di laman sosial facebook.

Kita mungkin bukan dari golongan mereka yang kaya raya. Jika nilai wang terlalu besar untuk anda, cukuplah sekadar memberikan doa kepada keluarga ini. Aku fikirkan, jika setiap dari kita kongsikan wang RM1 kepada keluar ini, nilainya pasti besar. Mungkin dia tidak meminta, tetapi tiada salahnya jika kita ingin hadiahkan kepada keluarga ini. Kan? Aku tiada no akaun keluarga ini, tetapi melalui perkongsian yang menggunakan tajuk Kisah viral 4 beranak naik motor untuk pulang beraya, mereka kongsikan no telefon #ayahhebat ini.

Jika ada di antara kita yang ingin membantu, bolehlah call no ni ya : Moza - 017-4711160

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email