• Breaking News

    12 Jun 2015

    Menjelang ramadan 2015.

    Menjelang ramadan 2015|Tinggal dalam 5 hari lagi sebelum kita memasuki bulan ramadan. Rasa macam sekejap je masa yang berlalu. Ramadan tahun lepas masih lagi terasa. Kini bertemu lagi. Ramadan tahun ini juga adalah pengalaman terbaru dalam hidup aku, yang mana aku akan berpuasa di negara orang. Walaupun tidaklah sejauh mana, ianya tetap bukan dari kebiasaan.

    Apa yang menjadi kegusaran kepada aku, bila mengenangkan anak aku yang sulung. Sudah pasti ia akan mencari-cari. Lihat pada hari biasa sahaja, sudah menyakinkan aku, yang isteri aku pasti mengalami kesukaran dalam menghadapinya secara keseorangan.

    Ramadan kali ini juga disambut dengan kehadiran orang baru di dalam keluarga kami. Alhamdulilah, kurniaan rezeki dari yang maha esa, dikurniakan sepasang anak kepada kami. Tahun 2015, pasti lebih banyak pakaian dan hiasan. Al-maklumlah, jika anak lelaki, ringkas sahaja, anak perempuan ni, macam-macam. Dan sudah pasti, yang lebih excited adalah kaum ibu. Ayah-ayah biasa je. Hehehe.

    Sebenarnya banyak perkara baru untuk tahun 2015 ini. Terlalu banyak. Alhamdulilah, semuanya datang dengan keizinan yang maha esa. Aku cuma berharap ramadan 2015 ini memberi 1001 makna kepada kami sekeluarga, semoga ramadan kali ini, menjadi titik tolak kepada kami ke arah yang lebih baik. Amin. Amin. Amin.

    *excited nak sambut bulan ramadan. :)


    6 ulasan:

    1. Sambut Ramadhan dinegara orang?
      Dimana tu?

      Selamat menyambut bulan Ramadhan yer..

      BalasPadam
      Balasan
      1. Sambut dekat sini jer. :)

        http://ceritaejoy.blogspot.com/2015/06/ramadan-di-ayutthaya-thailand.html

        Padam
    2. Alhamdulillah moga dipermudahkan segalanya utk ejoy dan family...wahh sambut kat nrgara orang ., kat mana tu ejoy..selamat menyambut ramadhan al mubarak dari kak lya sekeluarga

      BalasPadam
      Balasan
      1. Terima kasih yer. Hehehe.

        Ala, dekat jer, kat thailand. :)

        Padam
    3. berhijrah ke ejoy, walau apapun semoga dipermudahkan buat ejoy dan keluarga.amin.

      BalasPadam
      Balasan
      1. Ha? Tak berhijrah pun, pergi atas urusan kerja je. :)

        Padam

    Popular Post

    Blogger Malaysia