Majikan Kayu! - ceritaejoy

Majikan Kayu!

6:04 PTG


Majikan kayu! Aku bukan merujuk kepada majikan yang menjalankan perniagaan berasaskan kayu, tetapi aku merujuk kepada majikan "no function". Tak berfungsi. Siapa cakap yang semua bos-bos ini menjalankan kerja mereka dengan baik? Ada bos-bos yang nama sahaja bos, tetapi langsung tak berfungsi.

Aku hingga kini, masih tertanya-tanya, apa yang ada di dalam minda mereka. Apa yang mata mereka nampak? Apakah telinga mereka hanya mendengar kata-kata bodekan semata. Sila buka mata anda majikan kayu!

Lihat siapa yang bekerja, siapa yang tidur. Jangan hanya mendengar kata-kata. Lihat dengan mata sendiri. Siapa yang benar-benar melakukan kerja. Mereka ini yang patut anda hargai. Bukannya berat sebelah. Ingat, esok, bila di hisab, yang maha esa akan tanya, adakah anda benar-benar menjalankan tugas dengan betul. Ingat.

Harapan aku tinggi mengunung bila majikan bertukar tangan. Dengan harapan, apa yang dah berlaku bakal berubah. Tapi harapan tinggal harapan. Majikan sekarang pun sama kayu jugak. Keras je. Macam tak ada apa-apa yang berlaku. Dah kenapa? Takkan sama je sampai bila-bila? Berubah la. Pokok pun berubah, takkan manusia nak sama je? Persoalan sekarang sampai bila ianya akan berterusan?

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email