Punca Budak Lelaki Di Ikat Dan Di Dera. - ceritaejoy

Punca Budak Lelaki Di Ikat Dan Di Dera.

8:47 PG


Aku baru nak blogwalking, mencari idea untuk blog aku. Tersinggah pulak dekat 1 blog yang berkongsi cerita perihal punca budak lelaki di ikat dan di dera.

Sedih aku tengok gambar ni. Aku tahu, perasaan ibubapa, memang kadang-kadang tu, ada perasaan marah yang terlampau, tapi tidaklah sampai ke tahap ni.

Mengikut ceritanya, kanak-kanak ni ke kedai bersama ibu saudara mangsa. Kanak-kanak ni di tangkap pemilik kedai kerana mencuri coklat. Di sebabkan itu, ibu saudara mangsa terpaksa membayar ganti rugi. Dan inilah punca kenapa kanak-kanak ini di dera.

Apalah di deranya anak tu. Dia mencuri mesti ada sebab. Mungkin sebab dia betul-betul nak makan. Berapa sangatlah harga coklat tu kalau nak di bandingkan dengan nilai nyawa anak ni. Hmm.

Sedih aku tengok gambar ni. Mujur orang ramai cepat bertindak, kalau tidak, tak tahulah apa nasib budak ni. Hmm.







Wajah ibu saudara mangsa yang di tahan dan di siasat pihak polis.

You Might Also Like

8 comments

  1. kesiannya budak ni, xkan lah sbb kecik smpi nak dera mcm ni skli.

    BalasPadam
  2. Ya Allah,kesiannya tengok.sedih rasa tengok badan sampai berbirat gitu.memangla budak2 punya perangai ni kadang tak boleh nak tahan.tapi takkan tak de belas kasihan langsung.itulah pentingnya agama.kalau ingat agama,mesti takkan pukul sampai tahap macam ni sebab masih boleh berfikir secara rasional.

    BalasPadam
  3. memng mak dia jenis tak de perasaan sebagai ibu kot..sampai sanggup dera anak sedemikian rupa..kes terlalu kecil untuk di dera macam tu sekali..subhanallah..

    BalasPadam
  4. Lupa nak tambah dalam cerita kat atas. Budak ni bukan kena sebat sampai luka je tau, tapi di simbah dengan air garam pada luka tu. Niatnya mungkin untuk menyakitkan lagi budak ni. Cuba tengok pada gambar kat atas sekali. Boleh nampak air tu.

    BalasPadam
  5. Dulu zmn 60-an, 70-an,80-an kalo kena cmni kira biasa la...sbb tu bdak2 dulu berakal n lebih menghargai hidup...

    BalasPadam
  6. kesiannya. Manusia semakin hilang nilai kemanusiaan

    BalasPadam
  7. kesian budak ni... dtg clik2 sini... foloww

    BalasPadam
  8. sian budak budak tu...

    Nukilan Terkini di Owh!MananQayyim : Rindu Ombak

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email