Menang Dalam Perniagaan. ~ Ceritaejoy Menang Dalam Perniagaan. - Ceritaejoy

Menang Dalam Perniagaan.

12:15 PTG

Teknik Berniaga Online

Aku sekarang ni, lebih suka berbual mengenai perniagaan. Ini mungkin disebabkan keghairahan aku dalam proses memiliki kehidupan sendiri. Bagaimana mahu menang dalam perniagaan.

Bukanlah bermaksud bekerja dengan orang bererti tiada kehidupan, cumanya, jika perniagaan milik kita, masa juga adalah milikan penuh kita.

Aku mencari-cari apakah teknik berniaga online yang terbaik. Dan hampir kebanyakkan orang berkongsi akan pentingnya iklan yang berkesan.

Kalau kita tengok dalam pasaran malaysia sekarang ni, boleh dikatakan hampir kesemua produk sudah ada. Jadi, bagaimana kita yang baru nak bertapak ni, nak masuk dalam pasaran?

Boleh juga aku katakan, dalam pasaran online pun, banyak blogger malaysia yang menjalankan perniagaan. Ini juga adalah cara jana income dengan blog.

Jadi, macamana nak bersaing? Jangan cakap dengan aku pakai bomoh bagai semua ya.

Aku nak bagi sedikit contoh, katakan ada 100 peniaga tudung, dan aku adalah peniaga yang ke 101. Macamana aku nak bersaing dengan 100 peniaga tudung yang sememangnya berpengalaman luas dalam bidang perniagaan.

Fikir punya fikir, makan punya makan, jalan punya jalan. Aku berbual dengan wife aku. Apa yang aku dapat adalah,

"Bila produk sudah semakin banyak, apa yang membuatkan kita unik dan menarik, kau memang dabomb adalah, penggunaan "ayat-ayat" berkuasa di dalam peniagaan serta tawaran-tawaran mengila untuk para pelanggan"

Ini sahaja caranya untuk kita menang dalam perniagaan. Ini sahaja caranya untuk kita menjadi unik di dalam perniagaan. Hehehe.

Aku teringat 1 ayat yang aku pernah baca kat dalam email aku, antara ayatnya berbunyi:

"Berikan tawaran kepada pelanggan yang mana pelanggan itu tidak akan mampu untuk menolaknya"

You Might Also Like

2 comments

  1. ainaa pun slow2 terlibat dunia perniagaan. join abg aina. tp itullah... baru rasa susahnya nk bersaing. >,<

    BalasPadam
  2. Kena rajin cari ilmu perniagaan. InsyaAllah, akan berhasil dan berjaya. :)

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Recommended For You