Bila Aku Semakin Malas! - ceritaejoy

Bila Aku Semakin Malas!

1:09 PTG

Entry dalam blog.

Aku punya banyak idea untuk update blog aku ni. Bila kat rumah, macam-macam idea ada. Hinggakan perasaan tu terbawa-bawa dalam tidur. Ini betul tau, tak tipu.

Tapi bila aku kat depan computer, perasaan membuak-buak tu hilang terus. Hmm. Dah kenapa kan? Semangat awal tu ada, tapi bila nak update je, hilang tu perasaan tu. Bila aku semakin malas.

Tipikal orang kita *kena buatan orang kot. Hahahahahahaha. Takde maknanya la oii. Blog kecik, orang tak kenal pun, lain la kalau blogger malaysia yang terkenal seantero dunia.

Impian untuk jana income dengan blog tu tinggi, tapi kalau dah malas nak update blog, agak-agak tercapai ke impian tu? 

Dah tentu idok kan? Jadi, kenalah rajin kan? Tapi serius. Ini serius. Aku bila depan computer sekarang ni, rasa benak je kepala otak aku ni. Hish, dah dengar macam-macam lagu, tidak juga rajin tu datang.

Menjadi seorang blogger malaysia ternyata bukan mudah. Kena pula dengan blog tanpa niche ni. Terus terang aku katakan, blog aku tiada niche khas.

Aku ikut mood, rajin menaip, aku akan bercerita sahaja. Tak rajin, aku update gambar je. Boleh camtu? Boleh la kut. Hehhehe.

Benda-benda macamni, kena selalu latih. Bukan sukan je perlu latihan, menulis pun perlukan latihan. Tapi aku bukan nak fokus pada latihan menulis, tapi fokus kepada bagaimana aku mampu kikis perasaan malas aku ni. Ada cadangan?

Hmm. Bila aku semakin malas.

You Might Also Like

3 comments

  1. sama laaa kita.. Sibuk dengan kerja dah tak sempat nk fikir entri baru dah...yang fikir balik kerja letey dan rehat. hurm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi takleh ikutkan sangat rasa tu kan? Blog kenalah update kan, sebab kita yang memilih untuk jadi blogger. :)

      Padam
  2. cn sekarang banyak autopost sbb sibuk duk menanda kertas exam ;)

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email