Semua Tak Kena Di Buatnya! - ceritaejoy

Semua Tak Kena Di Buatnya!

9:59 PG

Mata aku kena ketumbit! Betul-betul menganggu. Tambah pula sakit. Berdenyut-denyut. Fuh! Dah letak ubat antibiotik, tak jugak susutnya.

Kalau tunduk, rasa macam nak terkeluar pun ada. Hish. Aku dan cuba picit, tak juga menjadi. Semua tak kena di buatnya. Nak buat kerja susah. Nak tengok pun susah. Hmm.

Tadi, aku dah geram, aku ambil ubat stapler, tengakkan besi dia tu, dan cuba cucuk. Fuh! Sakit sungguh. Tapi tak juga berhasil! Bertambah geram la aku dibuatnya. Kawan aku cakap, jangan guna ubat stapler tu, tapi guna duri pokok limau. Ha? Mana nak cari kat office ni?

Duri limau yer? Kat rumah aku ada pokok limau. Balik ni aku nak operasi lagi. Buat sementara waktu ni, kena la tahan dulu. Tapi semua tak kena la jadinya. Hmm.

You Might Also Like

8 comments

  1. biarkan je dulu, nanti bila da lama2, akan keluar benda putih.. ia pecah sendiri dan pulih sendiri...pernh kena dulu.. rasa bengkak dan tak selesa...

    BalasPadam
  2. weh ejoy jangan buat kerja gilo..kang buto mato tu baru padan..haha, ko ni lah..pegi la klinik mungkin dokter bagi ubat baik punya...jagan memandai yai tau. risiko bahaya !!

    BalasPadam
  3. PCL: Hehehhe. Kadang-kadang kerja gila tu yang seronok. Hehehehe.

    BalasPadam
  4. Cik Sal: Dah keluar putih tu. Nak cucuk kat situ la. Tadi dah cucuk gan ubat stapler. Tapi taknak pecah. Berair mata. Huhuhu.

    BalasPadam
  5. Inani. Terima ksih yer. Hehehhe..:)

    BalasPadam
  6. petua atuk saya dulu, kalo kna ketumbit, letak hirisan bwg putih kat tepi mata. selamat mencuba :)

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email