Peluang Menunaikan Umrah. - ceritaejoy

Peluang Menunaikan Umrah.

2:20 PTG

Alhamdulilah. Seorang rakan aku, yang aku kenal dengan kenakalannya, berpeluang menunaikan umrah. Hehehe, kalau tengok pada tajuk entry aku, macam aku pulak yang berpeluangkan? Tapi, ikutkan, memang aku teringin benar ke sana.

Siapa yang tak ingin ke mekah? Terlalu ramai umat islam, malahan manusia yang ingin ke sana. Kan? Sebelum cuti raya cina, rakan aku ni ada kasitau yang beliau nak g umrah. Aku pun macam tak percaya jelah. Dalam fikiran aku, mungkin dia ni bergurau. Rupanya, betul-betul dia pergi. Hish. Alhamdulilah la kan, dia berpeluang ke sana.

Aku pulak dah terlepas 1 peluang. Aku sebenarnya, nak kirim "doa" dengan dia. Untuk dia bawak ke tanah suci mekah. Aku taknak lain, cuma nak kirim doa je. Hmm, terlepas la aku. Mungkin Allah belum izinkan lagi. Mungkin kalau ada rakan-rakan lain yang turut sama berpeluang menunaikan umrah, insyaAllah, aku nak kirim. Yer. :)

Kalau bercerita tentang peluang menunaikan umrah ni. Ikutkan mampu untuk pergi sana. Tetapi secara bersendirian. Memandangkan aku sudah bekeluarga, dah tentu la wife nak ikut sekali kan? Kemudian aku dah ada anak. Sudah tentu juga lah wife mahu anak kami juga turut serta. Ni, insyaAllah, kami bakal menimang cahaya mata kedua. Nampaknya, aku perlu bekerja keras untuk membawa kesemua mereka turut sama menunaikan umrah. InsyaAllah.

Anak sulung baru berumur 2 tahun. Ini bermakna aku punya cukup masa, untuk aku menyimpan aset kesana. Mana tahu, jika aset itu berkembang. Boleh juga aku daftar haji terus. Apa pun, tahniah kepada rakan aku ( Yang terkenal dengan sifat nakalnya itu) kerana berpeluang menunaikan umrah. Berpeluang ke tanah suci bagi seluruh umat islam.

InsyaAllah, aku dan keluarga akan menyusul di kemudian hari. Semoga Allah mempermudahkan urusan kami. Amin.

You Might Also Like

1 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email