Pelajar di halau dari sekolah kerana berbaju ketat! ~ Ceritaejoy Pelajar di halau dari sekolah kerana berbaju ketat! - Ceritaejoy

Pelajar di halau dari sekolah kerana berbaju ketat!

12:07 PTG

Ish! Zaman aku sekolah dulu, takde pun baju jenis gini. Waktu aku dulu, isu pelajar perempuan cuma pakai baju jarang. Zaman sekarang, uish! Ketat sungguh. Cuba tengok gambar kat bawah ni:


Memang ada logiknya pelajar ini tidak dibenarkan berada di dalam sekolah. Jangan cakap cikgu, tukang kebun, jaga sekolah, sapa-sapa jelah yang berada kat sekolah pun boleh jadi tak tentu arah kalau pandang. Kan?

Tapi kalau nak di isukan pelajar berbaju ketat ke sekolah, perlu juga di isukan guru yang berbaju ketat kan? 

Ada sekejap kecoh isu pelajar hantar mesej lucah pada guru. Mesti ada sebab kenapa pelajar tersebut berani hantar mesej macam tu.

Pakaian guru pun kadang-kadang tidak sesuai di pakai ke sekolah, tapi tak dengar pula guru yang kena halau balik. Isu ni, memang dari dulu ada. Zaman aku sekolah dulu pun dah ada. Cikgu ke sekolah pakai baju kebaya! Hish! Kebaya wokies. Ketat sungguh.


Dalam isu ni, siapa yang patut di persalahkan? Boleh jadi juga, ia boleh menjadi penyebab kepada masalah sosial yang semakin menjadi-jadi di kalangan pelajar sekarang.


You Might Also Like

4 comments

  1. Promote BLOG secara percuma di http://www.giler-it.com/Forum-Blogger-ADS

    BalasPadam
  2. rasanya cikgu disiplin sekarang pon depa nie dah tak heran..zaman sekarang sangat mencabar

    BalasPadam
  3. Macam - macam la hai zaman sekarang ni...

    BalasPadam

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com

Recommended For You