Apakah perasaan anda bila melihat seseorang? - Ceritaejoy

Header Ads

Booking.com

Apakah perasaan anda bila melihat seseorang?

Aku teringat satu ayat yang aku pernah baca kat satu blog ni. Lupa dah nama blog tu.

Dia cakap, kalau kita melihat seseorang dengan penuh benci dan meluat. Macam, ( ayat ini di dalam hati yer)

"ish, menyampah pulak aku tengok mamat/minah ni", atau, " Poyo la pulak kau ni kan", atau, kalau pandang je muka seseorang tu, dah mula rasa menyampah.

Ini bermakna, orang itu juga sedang melepaskan rasa benci dia pada kita. Atau dalam makna kata yang lain nya, orang tu pun sedang buat benda yang sama, semacam kita sedang lakukan kepada beliau. Ha. Faham?

Sebaliknya pula berlaku bila kita melihat seseorang itu dengan penuh kasih dan sayang. Rasa suka je tengok dia.

Orang itu juga sedang melepaskan aura itu kepada kita.

Wallahualam.


loading...

Tiada ulasan

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com