Mengapa mereka lebih menjaga kesihatan? - ceritaejoy

Mengapa mereka lebih menjaga kesihatan?

10:30 PG

Hujung minggu, bila berkelapangan, aku akan bawa keluarga aku beriadah di bukit serindit melaka. 1 lokasi reakrasi untuk keluarga. Tak jogging pun, dapat jalan kaki 10,000 langkah pun dah ok. Hehehe.

Dulu waktu sekolah, kerap aku datang sini. Dulu aktif main hoki sampai peringkat negeri, jadi, untuk negeri melaka, disinilah lokasi yang pada aku terbaik untuk permainan hoki.

Antara sebab lain aku suka datang sini, sebab ada lokasi untuk peminat seni kicau burung. Bila sampai kat kawasan tu je, aku mesti singgah. Dengar bunyi burung-burung yang ada. Kebanyakkannya merbok dan terkukur la. Ada juga merbah jambul dan murai batu, tapi tak banyak.

Dalam pemerhatian aku, bila datang sini ialah, pertama sekali aku nak minta maaf kalau kata-kata aku ni, mungkin terasa pada sesetengah orang.

Dalam pemerhatian aku, ramai orang-orang "berusia" bukan dari kalangan "kita" datang beriadah. Mereka benar-benar menjaga kesihatan mereka.

Kalau orang-orang kita, maaf cakap sekali lagi, waktu-waktu begini, banyak di kedai kopi, pekena roti canai & baca surat kabar.

Terkadang, muncul juga persoalan dalam fikiran aku, kenapa ya? Mengapa mereka lebih menjaga kesihatan mereka? Rajin sungguh aku tengok mereka bersukan.

Kayuh basikal, berjalan, menari pun ada. Macam-macam. Jadi seronok pulak aku. Hehehehe.

Mengapa ya mereka lebih menjaga kesihatan mereka?

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email