Dari mudah ke susah. - ceritaejoy

Dari mudah ke susah.

10:03 PG

Terus terang aku katakan, aku merasakan kerja aku sekarang cukup mudah berbanding dengan kerja orang lain.

Tetapi semalam aku membuat keputusan untuk beralih arah. Dalam erti kata lainnya, aku meminta untuk ditukarkan kerja.

Ayaks! Apa sudah jadi! Dah kerja senang, kenapa pilih susah? Apa tak bersyukur ke?

Bukan tidak bersyukur, tetapi aku dahagakan ilmu. Aku inginkan ilmu baru. Sampai bila nak buat benda yang sama je. Aku nak sesuatu yang baru. Sesuatu yang "fresh"!

Aku kalau boleh nak tahu semua benda. Aku belajar tak pandai. Tapi itu bukan penghalang untuk aku terus belajar.

Spm tak bagus, tak bermakna, minda tak bagus. Ada je aku jumpa mereka yang gagal dalam peperiksaan sekolah tetapi berjaya dalam hidup. Malahan, mendapat pendapatan yang lebih besar daripada mereka yang cemerlang semasa peperiksaan sekolah.

Aku perlu sediakan diri untuk menghadapi perkara ni. Memang agak berat kerja yang bakal aku terima. Aku yang membuat keputusan, jadi, aku kena hadap semuanya dengan baik.

Bila kita berani keluar dari kehidupan selesa, sudah pasti kita akan dapat lebih daripada apa yang kita ada sekarang. InsyaAllah.


You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email