Bekerja dengan amanah. - ceritaejoy

Bekerja dengan amanah.

9:17 PG

Bukan mudah bila kerja kita melibatkan amanah. Amanah yang di beri haruslah dipikul dengan baik. Dan bukannya sambil lewa sahaja.

Aku cuma ingin meluahkan rasa kecewa aku terhadap seorang kerani di tempat kerja aku. Beliau menjaga segala barang keperluan kerja ( Stationery).

Aku selalu memerlukan pen berdakwat basah warna hitam. Ini kerana, ianya memudahkan aku untuk menandatangan apa-apa dokumen yang berkaitan dengan aku.

Tapi, bila aku meminta pada beliau, tidak pernah nya ada. Alasan yang diberikan adalah, masih dalam order lagi.

Yang buat aku heran, bila manager minta, ha, ada bos, kejap ye. Aiks. Ada pulak kan? Tadi kata masih dalam order?

Memang betul, pen je, tapi itukan amanah? Walaupun ia sekecil perkara, ianya tetap bawah amanah. Ia adalah hak orang lain, jadi, seharusnya perlu sampai kepada yang empunya.

Terkadang, banyak perkara di anggap kecil, tetapi, memberi impak yang besar kelak. Tak siapa yang tahu.


You Might Also Like

1 comments

  1. selalu macam tuh la, bila keja ramai2 nie, dalam bebanyak mesti ada yang tak berapa nak buat hati kita tak sakit

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email