Rahsia ayat ALLAH. - ceritaejoy

Rahsia ayat ALLAH.

2:16 PTG

Perasaan atau tidak, semasa kita mengungkapkan kalimah La Ila Ha illAllah, kedua-dua bibir kita ( atas dan bawah tidak banyak bergerak atau tidak bergerak?

Perasan tak? Jika tidak, boleh lakukan sekarang. :)

Kenapa dan mengapa perkara seperti ini tidak berlaku?

Inilah rahmat yang diberikan Allah kepada setiap hambanya. Cukup besar rahmat ini.

Sewaktu seseorang hamba Allah didatangi sakaratul maut (nazak), dia sudah tidak berdaya lagi untuk mengerakkan seluruh tubuhnya kecuali LIDAH.

Allahuakbar!

Jadi, Allah berikan rahmat yang cukup besar ini kepada hambanya, untuk memudahkan kita menyebut kalimah ini sewaktu menghadapi sakaratul maut.

Persoalannya, apakah yang biasa kita ungkapkan mengunakan lidah kita ini? Apakah kata-kata yang keluar digunakan untuk kebaikan atau memberi kemusnahan?

Fikirkan sejenak.


You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email