Adakah mereka benar-benar berjaya. - Ceritaejoy

Header Ads

Adakah mereka benar-benar berjaya.

Biasakan kita tengok, iklan-iklan di facebook. Yang mana iklan mereka pasti menawarkan "ganjaran" puluhan ribu ringgit sebulan. Pendapatan tetap puluh ribu sebulan.

Apa yang membuatkan aku berfikir adalah, mereka cakap, kalau buat bisnes seperti yang mereka sedang lakukan, kita akan dapat income seperti yang mereka ceritakan, Tetapi aku lihat, mereka sendiri seperti tercari-cari lagi pendapatan seperti itu.

Maksud aku, mereka sendiri belum dapat income sebanyak itu. Jadi, bagaimana mungkin mereka cakap, boleh dapat banyak macam tu dalam masa sebulan?

Memang benar, nak senang tidak ambil masa yang singkat. Tetapi, untuk berjaya juga tidak perlukan masa yang lama.

Mentor yang baik, adalah mereka yang sudah berjaya di dalam bidang masing-masing. Aku sama sekali tidak berniat menjatuhkan perniagaan orang. Cuma, cara perniagaan seperti ini, seperti tidak logik kepada aku.

Yelah, mereka menawarkan, jika sertai perniagaan ini, dapat income sebanyak ini. Yang menawarkannya pula, masih tercari-cari income sebanyak itu. Atau mungkin, atau mungkin mereka sendiri tidak mampu dapatkannya.

Jadi, bagaimana perniagaan seperti ini berfungsi?

Teknik perniagaan seperti ini, tidak mungkin berjaya. Jika berjaya pun, mungkin pada mereka yang sudah sertainya sebelum mereka ini sertai perniagaan ini.

Jadi apa yang perlu dilakukan?

Idea aku adalah, tidak perlu mengunakan ayat seperti akan dapat income sebanyak ini atau jumlah tertentu.

Sebaliknya, gunakan ayat,

"Mereka yang sudah melakukan bisnes ini, sebelum saya dan anda, sudah berjaya mendapat income RM XX,XXX sebulan. Jadi, terbukti, bisnes ini mampu memberikan kita pendapatan sebanyak ini, jika kita benar-benar berusaha".

Kan lebih sedap di dengar dan menyakinkan?

Hehehehhe.

Aku menulis kerana aku merasa..

Tiada ulasan

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com