Semakin sukar mencari pekerjaan. - ceritaejoy

Semakin sukar mencari pekerjaan.

2:55 PTG

Zaman sekarang tak macam zaman dahulu. Sukar untuk mencari pekerjaan sekarang ni. Dengan taraf hidup yang meninggi. Kalau nak berniaga, jika sudah ada tapak, tidak menjadi masalah. Jika baru nak bertapak, ia sangat-sangat mencabar.

Dunia sekarang, semua perlukan perubahan. Jika dalam perniagaan, kena cari yang unik, yang tidak ada atau kurang persaingan dalam pasaran. Jika tidak, perniagaan itu perlukan satu persaingan yang kuat.

Nak minta kerja kilang, juga semakin semakin sukar. Kita letak resume, ambil masa yang lama untuk di panggil. Nak minta kerja gov, kena ada kenalan.

Semakin sukar untuk mencari kerja pada zaman sekarang. Jadi, pada yang ada kerja tetap, hargailah rezeki yang anda ada. Jika dapat kerja lain yang lebih bagus, boleh ambil kesempatan itu. Jika belum dapat kerja, jangan berhenti dahulu. Bekerjalah, sementara menunggu jawatan yang lebih bagus.


You Might Also Like

1 comments

  1. mmg sgt susah. tgh merasai pglaman mnunggu kerja. bilala nk dpt keje

    http://janganignore.blogspot.com/2014/09/kpop-sebelum-dan-selepas-hidup-ini.html

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email