Mocona falls. - ceritaejoy

Mocona falls.

12:00 PTG

Guazu falls mungkin air terjun yang paling popular di argentina tetapi mocona falls mungkin yang paling unik. Ini kerana, ia tidak turun tegak dan lurus seperti kebanyakkan air terjun di dunia. Ia air terjun yang turun selari dengan sungai dan sejauh 3km!

Mocona Falls, juga dikenali sebagai Yucumã Falls, terletak di sungai Uruguay, di wilayah Misiones, di Argentina, 337 kilometer dari bandar Posadas dan 322 kilometer dari Iguazu Falls.

Sejak sungai uruguay bertindak sebagai sempadan semulajadi di antara argentina dan brazil, ciri geologi unik ini dikongsi oleh kedua-dua negara.

Moconá bermaksud "menelan segala-galanya" dalam bahasa Guarani.

mocona-falls-7

mocona-falls-8

mocona-falls-9

mocona-falls-4

mocona-falls-5

mocona-falls-6

mocona-falls-1

mocona-falls-3

mocona-falls-2


sumber : mocona falls

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email