Kematian haiwan kesayangan. - ceritaejoy

Kematian haiwan kesayangan.

3:16 PTG

Baru-baru ni, haiwan kesayangan aku mati. Haiwan itu adalah burung. Hmm, kecewa sangat-sangat. Sebelum ni, kalau balik kerja, perkara pertama aku akan buat adalah, main dengan anak aku. Kemudian siram pokok bunga yang aku tanam kat dalam kawasan rumah. Selepas itu, aku akan menghadap burung.

Jiwa aku tenang bila lihat dia terbang, berbunyi. Kerap juga aku mandikan dia. Bunyi yang dikeluarkan, betul-betul buatkan jiwa aku tenang. Tapi, lepas dia mati, senyap je rumah aku. Aku macam dah kurang 1 aktiviti.

Hujung minggu adalah hari yang mana aku lebih beri tumpuan kepada burung. Dari pagi hinggalah ke malam. Bukan kata aku mengadap sahaja dari pagi ke malam, tetapi ada masa untuk melayan. Kalau waktu bekerja, awal pagi dan malam sahaja.

Aku sedikit kecewa kerana kematiannya adalah berpunca dari aku. Kurang ilmu penjagaan. Apa pun, aku sedang mencari penggantinya. Hehehehhe.

Aku sedang melihat-lihat burung untuk dijadikan haiwan peliharaan. Antaranya adalah murai batu, murai kampung, merbah jambul, kenari dan spesis-spesis burung berkicau.


Murai batu.


Murai kampung.


Merbah jambul.


Kenari.

Untuk murai batu dan kenari, ianya memerlukan lesen. Kena apply dengan perhilitan.

Semoga aku berjaya memperolehinya. InsyaAllah.

H.I

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email