Bukan makanan ruji. - Ceritaejoy

Header Ads

Bukan makanan ruji.

Bila sebut makanan ruji orang malaysia, semua orang akan cakap perkara yang sama. "Nasi". Tetapi tidak pada aku. Kerana aku kurang berminat untuk makan nasi.

Aku sendiri tak pasti kenapa. Akan tetapi, pernah aku berjumpa dengan orang yang seakan tidak tentu arah jika tidak makan nasi.

Pada aku, nasi bukanlah pilihan utama. Yang sentiasa menjadi pilihan adalah mee. Yang bergoreng. Pernah sekali, sebulan aku tak makan nasi, hanya makan mee sahaja.

Dan rakan serumah ketika itu, menegur, " Joy, ko taknak makan nasi ke? Rugi je masak banyak-banyak ni".

Kalau ke kedai makan, ini la menu yang menjadi pilihan utama aku. Jika masakan mee nya sedap, memang selalu la aku ke kedai makan tu. Hehehhe.

Kalau ke rumah terbuka, pasti ini juga yang aku cari, jika ada, maka banyakla tambahnya nanti, jika tiada,makan sekadar isi perut sahaja.

Aku tak pasti kenapa, tetapi semacam satu magnet yang kuat antara aku dengan masakan ini. Sehinggakan mampu membuatkan aku kempunan jika tak dapat makan.

Anak aku, pun susah nak makan nasi. Aku tak pasti, samada dia ikut aku atau bersifat sementara sahaja. Kalau ikut aku, alamatnya, memang rumah aku, jarang masak nasi la. Kalau masak, isteri aku jelah yang makan.

So, ada sesapa nak belanja makan mee goreng tak?

hehehehhe.

H.I


Tiada ulasan

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com