Angkat bakul sendiri. - Ceritaejoy

Header Ads

Booking.com

Angkat bakul sendiri.

Haish. Pagi-pagi nak buat dosa dah. Aku pasti ramai yang biasa dengan keadaan macamni. Di tempat kerja aku, bila bos cuti, akan ada seseorang yang mengangkat dirinya menjadi bos.

Dengan suara lantang, beliau akan beritahu semua orang, jika ada apa-apa urusan, boleh berurusan dengan beliau, kerana beliau akan menggantikan bos.

Apa perasaan orang macam ini ye? Aku kadang-kadang tertanya-tanya, kenapa sampai macam tu sekali? Mungkin kerana terlalu inginkan kuasa. Pada aku biarlah berpada-pada, jangan lah sampai begitu sekali.

Tapi inilah yang semua orang inginkan. Kuasa. Kuasa memerintah. Dalam semua perkara, orang sanggup buat apa sahaja demi kuasa. Biarpun sampai menindas orang.

Dan aku? Aku lebih suka melihat dan tersenyum. Aku suka melihat gelagat manusia seperti ini. Kita boleh membezakan mereka yang bergurau dan mereka yang beriya-iya.

Terfikir juga, macamana la kalau betul-betul beliau di naikkan menjadi orang atasan. Mesti habis semua orang bawahan di arahnya.

Hahahahhaha.

Taknak cerita banyak lagi, banyak dosa pulak. Hehehehe.

Assalamualaikum.
loading...

Tiada ulasan

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com