Aiskrim kacang - ceritaejoy

Aiskrim kacang

3:59 PTG


Cuaca panas macam ni, kalau dapat makan aiskrim, memang menyeronokan. Dan aiskrim yang sentiasa menjadi pilihan aku adalah aiskrim kacang atau aiskrim potong. 

Waktu aku kecil dulu, ini adalah aiskrim yang selalu dibelikan ibu untuk aku. Dan sehingga aku menjadi seorang ayah, aku masih mencarinya.

Ia bukan sekadar aiskrim, tetapi kenangan. Kenangan yang lama tersimpan. Ia adalah suatu memori terindah di dalam kehidupan aku.

Kini aku mampu untuk beli apa yang aku inginkan ( Aiskrim la), tetapi ini juga yang menjadi pilihan. Harga bukan penentu tetapi memori yang menjadi keutamaan.

Adakah anak aku juga akan aku berikan aiskrim ini?

Hehehhehehehheheh.

You Might Also Like

7 comments

  1. Assalamualaikum dan salam singgah blogwalking dari blog Mia Liana...sedapnyer time panas2 macam ni makai ais krim kacang merah...dah lama tak makan ais krim ni..

    BalasPadam
  2. Bestkan? aiskrim legend nie. hehehehehe

    BalasPadam
  3. mia pun makan aiskrim ni dulu.... sentimental value tu...

    p/s : Salam. Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #8. (^_^). Blog ini telah tersenarai di http://www.mialiana.com/2014/09/senarai-url-blog-8.html

    BalasPadam
  4. Masa kecik2 dulu selalu makan ... Suke ...
    Hi ... Jalan-jalan dari Segmen Nak URL Blog #8 Mia Liana ... Jangan lupa singgah jalan kat SiNi & Join contest kat SiNi

    BalasPadam
  5. favorite ni.

    Btw, awak di tag.

    http://coretancikfafa.blogspot.com/2014/09/liebster-award.html

    BalasPadam

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email