Ubat penyakit stroke - Ceritaejoy

Header Ads

Booking.com

Ubat penyakit stroke

Pagi tadi aku terbaca satu perkongsian tentang ubat kepada penyakit stroke. Dan aku ingin kongsikan ia di blog aku ini.

Bila seseorang itu terkena penyakit ini dan terjatuh ( di dalam tandas), pembuluh darah ke otak akan pecah sedikit demi sedikit. Perkara pertama apabila kita berhadapan dengan perkara ini adalah jangan panik. Jika pesakit berada di dalam tandas atau ruang tamu, atau dimana sahaja, jangan dipindahkan ke tempat lain, kerana ini akan mempercepatkan lagi pembuluh darahnya pecah!

Caranya adalah dengan mengambil 1 jarum dan bakarkan/disterilkan dan kemudiannya cucuk di setiap jari pesakit sehingga keluar 1 atau 2 titis darah. Jika tidak keluar, bolehlah urutkan jari itu sehingga keluar darah. Setelah itu, pesakit akan sedar dalam beberapa ketika.

Jika mulut pesakit miring, tarik kedua daun telinganya sampai merah dan cucuk jarum di bahagian bawah daun telinganya ( jarum buat seperti di atas) sehingga keluar 1 ke 2 titis darah. Setelah pesakit sedar dan mulutnya kembali normal, bolehlah bawa ke doktor atau hospital.

Biasanya, orang yang terkena stroke, pembuluh darahnya akan cepat pecah kerana terhentak semasa dalam perjalanan ke hospital. Kebiasaannya, pesakit akan tidak sedar/pengsan atau cacat/lumpuh.

Sentiasa ingat, keluarkan darah dari jari orang yang terkena stroke, akan menyelamatkannya.

Selamat mencuba!


loading...

Tiada ulasan

Silalah tinggalkan komen anda yang bernas & membina. Komen yang menyentuh keagamaan, politik, atau yang boleh menimbulkan rasa tidak senang orang lain adalah dilarang. Sila tinggalkan juga URL blog kalian supaya kami juga boleh membalas kunjungan.

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog ceritaejoy.com