Berhentilah merokok! - ceritaejoy

Berhentilah merokok!

8:59 PG

Semasa dalam perjalanan aku pulang beraya di kampung halaman, aku terbaca satu iklan pada papan iklan di tepi lebuhraya. Iklan tentang berhenti merokok. Apa yang menarik perhatian aku adalah kepada ayat yang berbunyi " Berhentilah merokok".

Dan apa yang mula-mula muncul di dalam fikiran aku adalah, jika aku pergi kepada seorang penghisap rokok dan berkata kepada beliau..

" Bang, berhentilah merokok"

Sudah pasti kata-kata pujian yang akan aku terima daripada beliau. Ini kerana, pada fikiran aku, ayat ini tidak bersungguh-sungguh ingin mengajak orang berhenti merokok. Dan aku mula memikirkan apa ayat yang betul-betul mengajak orang untuk berhenti merokok. Antara yang aku dapat adalah..

" Mesti berhenti merokok!"

atau..

" Ini yang anda mesti/atau dapat jika tidak berhenti merokok"

tapi janganlah sampai iklan macam ini yer..hehehehehhe..


You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email