Masih lagi menunggu kunci rumah - ceritaejoy

Masih lagi menunggu kunci rumah

8:51 PG

Sehingga ke tarikh hari ini, aku masih lagi menunggu kunci rumah. Rumah yang telah siap sepenuhnya tetapi menunggu kelulusan pihak berwajib. Pemaju hanya memberikan janji-janji manis tetapi pahit pada hati aku.

Janji pada mulanya, rumah akan siap pada bulan 03/2014. Tetapi pada bulan tersebut, rumah masih dalam proses pembinaan. Kemudian pihak pemaju berjanji rumah akan siap pada bulan 6. Dan aku setia menanti. Tetapi kecewa juga akhirnya. Pemaju memberikan janji akan dapat kunci rumah pada bulan 7, kini, aku berada dalam bulan 7/2014. Janji yang hanya tinggal janji. Kini pemaju memberikan alasan, kunci akan dapat pada bulan 8 pula.

Apa yang memeningkan aku adalah, bayaran rumah yang perlu dibayar. Jika sebelum ini, aku hanya perlu bayar interest sahaja. Tetapi kini, aku perlu bayar jumlah penuh. Walaupun rumah masih belum dapat CF dan aku masih belum terima kunci??

Sahabat aku yang beli rumah di bahagian belakang rumah aku, perlu menunggu selama 2 tahun lebih untuk menduduki rumah beliau.

Apakah aku perlu menunggu lama seperti itu?

Apa yang perlu aku buat? 

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email