Lelaki juga perlu tahu memasak - ceritaejoy

Lelaki juga perlu tahu memasak

9:19 PG

Yer. Lelaki juga perlu tahu memasak. Ini aku nak sampaikan pada diri aku sendiri. Wife amat sibuk dalam bulan ramadan ini, kerana berniaga di bazar, jadi, beliau memerlukan rehat yang secukupnya. Jadi, kebiasaannya, aku perlu bangun sendiri ( biasa wife yang kejutkan) untuk makan sahur.

Bila dah bangun, pergi ke dapur, tiada apa-apa makanan yang sudah siap di masak. Dan jadi kebiasaan juga, MAGGI adalah pilihan terbaik aku untuk bersahur. Masak maggi ni mudah jer, panaskan air, masukkan maggi, pecahkan telur, masukkan sedikit sayur, dan sedia di makan. Mudah bukan?

Pernah sekali, aku cuba untuk memasak nasi. Dan hasilnya, nasi aku mentah. Mungkin terlebih air. Akhirnya bersahur dengan kurma sahaja. Tidak boleh mengharapkan isteri sahaja untuk menyediakan makanan. Kerana tanggungjawab yang dipikulnya banyak dan berat. Balik berniaga, nak kemas rumah, nak jaga anak lagi. Penat di bazar belum hilang, tambah penat di rumah pula.

Jadi, suami atau lelaki perlu belajar memasak, kalau isteri bersalin, beliau perlu rehat yang panjang. Tak kan nak makan maggi selama 3 bulan? Nak makan di kedai, perlukan belanja juga. Jadi, aku perlu belajar memasak.

Masakan yang ringkas pun dah kira ok. Dapat masak ayam masak merah ke, nasi briyani ke, hehehehe.

Aku perlu belajar memasak!

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email