Senarai hitam pemaju perumahan - ceritaejoy

Senarai hitam pemaju perumahan

5:14 PTG

Nampaknya aku terpaksa menunggu 2 bulan lagi untuk aku duduki rumah yang telah di beli. Dengan janji-janji manis yang sedia ada, aku hanya mampu terima tanpa boleh berbuat apa-apa. Mulanya kata kunci rumah akan dapat pada bulan 3 2014. Tetapi, pada bulan 3, rumah pun belum siap sepenuhnya lagi. Kemudian janji akan dapat kunci pada bulan 6, tetapi masih juga belum diterima kerana ada masalah dengan TNB, yang tak boleh nak "supply" kuasa. Apa yang menghairankan aku adalah, rumah aku bersebelahan dengan kawasan perumahan yang sudah berpuluh tahun dibina. Jadi, apa benar TNB tiada pengalaman dengan itu?

Kini, alasan yang diberi adalah, perlu menunggu surat sokongan daripada banyak majlis. Dan bila di tanya, bilakah boleh aku dapatkan kunci rumah, jawapannya adalah pada bulan 8,2014. Maknanya aku perlu menunggu lagi? Apa yang mengusarkan aku adalah, hutang yang bakal bertambah! Kerana bank, tempat aku buat pinjaman, sudah meminta aku untuk melakukan bayaran penuh!

Allahuakbar!

Ianyanya benar-benar membuatkan aku tidak mampu berfikir secara waras.

Aku mencari senarai hitam pemaju perumahan yang terlibat di dalam projek sakit dan ianya amat-amat menyakitkan hati aku. Kerana, syarikat perumahan, rumah yang aku beli, turut tersenarai.

Astaghfirullahaladzim.

Astaghfirullahaladzim.

Astaghfirullahaladzim.

Aku senaraikan nama-nama syarikat yang aku copy daripada internet.










You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email