Mereka yang kedekut. - ceritaejoy

Mereka yang kedekut.

2:54 PTG

Pernah tak anda jumpa rakan-rakan anda atau sesiapa sahaja, yang sangat berkira di dalam bab makan. Aku selalu jumpa. Yang mana mereka tidak mahu mengunakan wang mereka untuk membeli makanan dan mengharapkan rakan-rakan lain untuk membelinya.

Sebagai contoh, jika anda beli kuih, sudah tentu anda akan beli 3pcs yang berharga RM1. Jadi, mereka ingin berkongsi dengan anda kuih yang di beli anda itu. Adakah anda akan di gelar kedekut? Atau mereka yang kedekut?

Pelik benar dengan mereka-mereka ini. Bukankah ianya untuk diri mereka juga? Jika benar ingin menyimpan untuk tujuan tertentu, ini bukanlah cara yang betul.

Masing-masing punya diri kan, sendiri yang jaga.

Tapi kalau setiap hari, ibarat kita perlu menjaga perut mereka, sakit kepala juga jadinya.

kan?

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email