Azabnya seksaan neraka - ceritaejoy

Azabnya seksaan neraka

9:32 PG

Semalam aku berkesempatan mendengar ceramah di masjid berdekatan kawasan perumahan aku. Ceramah di sampaikan oleh seorang ustaz dari negeri sembilan. Ceramah berkaitan hidup Nabi muhammad S.A.W.

Dalam ceramah beliau, beliau ada bercerita tentang keadaan di neraka. Yang mana, di beri perumpamaan, Bau busuk dari neraka jahanam, kalau di hidu oleh penduduk bumi, maka akan mati la mereka. Bayangkan, hanya bau sahaja, boleh membawa kepada kematian. Lagi satu, jika dikeluarkan penghuni neraka dan di diturunkan ke bumi, dan di letakkan di dalam api yang paling panas di bumi, maka mereka akan tertidur. Boleh tidur dalam api paling panas dalam dunia?? Kita kena ekzos motosikal pon dah melecur dibuatnya, inikan nak tidur? MashaAllah! Azabnya neraka. Dan di kongsikan juga, di dalam bulan syaaban, malaikat maut menulis nama-nama di dalam catatannya. Dan ustaz itu beritahu, jika nama sudah di catatkan, maka orang-orang ini akan hidup dalam masa dari bulan syaaban ke bulan syaaban seterusnya.

Banyak lagi azab-azab yang lebih dari ini, tetapi mendengar cerita ini sahaja sudah menakut aku. Sesungguhnya azab Allah itu amatlah dahsyat! Sentiasalah berbuat kebaikan. Kerana syurga ganjaran yang menanti.

You Might Also Like

0 comments

[Penafian] Segala perkongsian di dalam blog ceritaejoy ini adalah pendapat peribadi yang mahu dikongsikan bersama pembaca blog dan sebagai rujukan pemilik blog untuk kegunaan masa hadapan.

Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab dengan penyalahgunaan artikel dari blog ceritaejoy dan sebarang komen dan pendapat yang diberikan pembaca blog samada secara positif atau negatif adalah dipertanggungjawabkan kepada pembaca sendiri.

Follow by Email